Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

spundik

Lezení Španělsko- Siurana (13.3.- 23.3.2016)

96 fotek březen 2016 - zobrazení
Spolu se Sanderem a Freekem jedeme navštívit Adriana do Siurany a trochu zabušit. Z Groningenu valíme autem do Eidhovehu a letadlem do Reusu, kde půjčujeme auto. Překvapuje mě, že je asi jen 30km vzdálen od Siurany a tak jsme v kempu za chvíli. Bohužel je už tma, takže si první pohled užívám až další ráno, kdy nedočkavostí brzy vstávám a jdu se projít a mrknout na ten lezeckej ráj. Máme ale smůlu, předpoveď na první dva dny je déšť. Chčije už od rána, ale naštěstí jsme našli relativně dobrou oblast, kde tolik nefoukalo a nepršelo. Rozlézáme se v lehké spáře a druhou cestu volím suchou 7a+, která se daří OS. Sander při flashi padá u konce, Adriaan má dnes pauzu. Bohužel lezeme jen na jednom laně, protože Adrianovi někdo před pár dny ukradl 80m... Přemisťujeme se a dávám nejlehčí cestu v sektoru 7a na druhej pokus, úvodní skok mi na poprvé nevychází. Zkouším ještě pěkné 7c+, ale jen do 5. presky, protože nevychází lano, tak prolézám dvakrát, moc pěkný kroky. Chlapy ještě zkouší to 7a.
Druhý den je ještě horší, prší celou noc a ráno je brutální mlha, vůbec nedoufám, že by jsme dnes mohli lézt. Objíždíme obchody a půjčujem od Belgičana lano. Ve tři hoďky se dostáváme k Montsantu, kde sice taky prší, ale ne tak moc. Nádherný skály, klukům se moc nechce, ale já už mám sedák a nenapadá mě nic lepšího než bez rozlezu skočit do 7c. S asi 6 odsedama se soukám až nahoru, fakt pěkné, nejméně 20 dvouprstovek v mírném převisu. Pak zkouším po Adrianovi ještě na flash 7b+, ale bohužel se nedaří pořádně přečíst crux a padám. Dolézám a vybírám, už se stmívá.
Ve středu je konečně parádní počasí, takže jdeme zase lézt. Doufal jsem, že si nějak rozumně rozložím odpočinkový dny, ale vzhledem k předpovědi nakonec lezem 7 dní v kuse. Jdeme se mkrnout na sektor El Pati, kde se nachází La Rambla 9a+ a Golpe de Estado 9b, na videu to tak vysoce a převisle nevypadalo :) Dáváme nějaké rozlez a pak zkouším od Hubera 7b+, kde potkávám i pár čechů. Jeden krok ale nejsem schopný udělat -nátah do dvouprstovky, a skákat se mi nechce, bo bych si něco udělal s prstem, což se nakonec stane o dva dny později... :) Jeden čech to vylezá a vybírá mi presky a my se o kousek přesuneme k Adrianovu projektu za 8b. Máme štěstí je tu i Dani Andrada, a zkouší svůj projekt (teď jsem četl na instagramu, že už ho přelezl, asi 9a)- Při traverzu doprava vypadává, brutální kroky! Nadává jak dlaždic, něco si udělal s prstem. Je to ale nezmar, bere vrtačku a jde zas vrtat nějaký prásky. Před setměním ještě překecávám kluky a vylézám dvě pěkné cesty.
Čtvrtek opět slunečno, opět lezeme, tentokrát zase v jiném sektoru- valím spíše lehčí cesty, ale daří se i 3x 7a OS.
Pátek chce Adrian zase pár pokusů v projektu, takže se vracíme do El Pati. Dáváme napřed nějaký rozlez a pak si zkouším krátké 7c v blízkosti projektu. Bouldrová, prstová cesta. Bohužel v druhém pokusu mi vylétají nohy, přesto to ale udržím, což je chyba, protože cítím ostrou bolest v prostředníčku. Hned vybírám a už jen jistím, prst dost bolí.
V sobotu opět prší, takže se jedeme podívat do oblasti Margalef. Procházíme několik oblastí, ale je tu málo lidí, počasí je nic moc. Jdeme se podívat na nějaké známé cesty jako je Demencia Senil nebo First Round First Minute od Chrise Sharmy. (zase se zdají ve videu míň převislý :)) Skočíme i na jídlo a přestává pršet.
Nedává mi to a přestože prst bolí, překecávám chlapy a jdeme něco vylézt. Tejpuju a dávám jen lehké 5+ a 6a+, ale aspoň jsem si v Margalefu něco vylezl. :) Večer se balíme, abychom v neděli ještě něco vylezli před odjezdem na letiště.
V neděli je pěkně, prst tak moc nebolí, tejpuju a lezu opatrně, daří se další dvě 7a OS. Ve čtyři míříme na letiště, kde s překvapením zjištujeme, že let byl zrušen, kvůli stávkám ve Francii. Všichni cestující brblají a mě se trocha komplikuje odevzdání posledního úkolu do školy. Další let je ve středu, ale bohužel je už plný. Auto si znovu půjčujeme a přespáváme v hotelu v Reusu. Kupujeme letenky na středu, ale u jiné společnosti a z Barcelony a v pondělí ráno se vracíme do Siurany. Naštěstí pro mě prší, takže nemám výčitky že nelezu a v kutlochu za barem píšu úkol do školy. Chlapy se jdou aspoň projít.
V úterý je zase pěkně, takže lezem- daří se 7a na druhej. Mezi jištěním se snažím učit z čtečky, kam jsem si stáhl prezentace- zkoušky mám za pár dní.
Ve středu brzo ráno se loučíme s Adrianem a mizíme. Celý den sice máme smůlu, ale naštěstí se dostáváme na letiště do Barcelony a míříme zpátky do Nizozemska.

Snad brzy dodám ještě parádní fota od chlapů.